Kotva
V příštích dnech vaříme
Pondělí 20.05.2024
Dop. svačina : 
Vánočka, kakao, ovoce
Polévka: 
Bramborová
Hl. jídlo: 
Čočka na kyselo, vařené vejce, okurka
Pití: 
Bílá káva, čaj, voda
Odp. svačina: 
Křehký plátek se žervé, zelenina
Úterý 21.05.2024
Dop. svačina : 
Veka, rozhuda, zelenina
Polévka: 
Drožďová
Hl. jídlo: 
Kuřecí závitek, brambory, zeleninová obloha
Pití: 
Cereálie s mlékem
Odp. svačina: 
Mléko, čaj, šťáva, voda
Středa 22.05.2024
Dop. svačina : 
Jáhlová kaše s hořkou čokoládou
Polévka: 
Z rybího filé
Hl. jídlo: 
Masové koule v rajčatové omáčce, kolínka
Pití: 
Mléko, čaj, šťáva
Odp. svačina: 
Špaldový chléb, celerová pomazánka
Čtvrtek 23.05.2024
Dop. svačina : 
Houska s ramou, ovoce
Polévka: 
Drůbeží vývar s nudlemi
Hl. jídlo: 
Selská pečeně, zelí, bramborový knedlík
Pití: 
Čaj, mléko, voda
Odp. svačina: 
Žitný chléb, pomazánkové máslo, zelenina
Pátek 24.05.2024
Dop. svačina : 
Chléb, rybí pomazánka, zelenina
Polévka: 
Kapustová
Hl. jídlo: 
Srbské rizoto, červená řepa
Pití: 
Mléko, čaj, voda
Odp. svačina: 
Mléčný výrobek, ovoce

.

 
 
Mapa webu
A
A
A

Koncepce školy a kam směřujeme


 

Koncepce naší mateřské školky

 

Jsme otevřená mateřská škola, otevřená dětem, rodičům, našim partnerům, celé společnosti. Naší snahou je umožnit dětem šťastné dětství!

 

Základním cílem naší pedagogické práce je podporovat celkový rozvoj každého dítěte, a to od dovršení 2.roku života až po jeho vstup do základní školy.

 

Rozvíjíme dětskou osobnost v celé její šíři - v oblasti motorické, emocionální, kognitivní, etické a sociální tak, aby se jednotlivé oblasti vzájemně prolínaly. Rozvíjíme schopnosti a individualitu dítěte tak, aby bylo schopno samostatně myslet, svobodně se rozhodovat a volit své zájmy, to vše v souladu s  životními a mravními hodnotami uznávanými naší společností (osobnostně orientovaný model předškolní výchovy).

 

Doplňujeme, podporujeme a rozšiřujeme výchovu dětí započatou v rodině.

 

Zaměřujeme se současně na zapojení postižených dětí do všedního života spolu se zdravými dětmi. Je to integrace jako proces, při kterém je základem společný život handicapovaných a zdravých, sobě rovných, umocněný společným získáváním zkušeností a zážitků. Těmto dětem poskytujeme včasnou speciálně pedagogickou péči.

 

Orientujeme se na svět dětí a přírodu jako nezbytnou součást světa. Tento svět se odráží v integrovaných blocích a projektech, podle kterých pracujeme.

 

Jsme společenským centrem otevřeným lidem. Rodiče a i jiní dospělí se mohou bezprostředně účastnit výchovně vzdělávacíhoprocesu v naší mateřské škole.

 

Vytváříme dětem vlídné a příjemné prostředí, které má svá pravidla, kde budeme upevňovat pocit jistoty a bezpečí.

 

Vedeme děti ke samostatnému vyjadřování a správné výslovnosti, k čemuž využíváme uměleckého slova, dětské literatury klasické i současné.

 

Rozvíjíme výchovu dětí k odpovědnému chování vůči životnímu prostředí.

 

Klademe důraz na naše typické přírodní, společenské a kulturní prostředí. Přihlížíme k uznávaným etickým i estetickým hodnotám a úctě k rodné řeči.

Kam směřujeme

V nejbližší době chceme předškolní vzdělávání orientovat šířeji směrem k přírodě, vychovávat děti k udržitelnému rozvoji.

 

Rozvíjet dětskou vnímavost a porozumění dítěte pro svět a přírodu kolem nás:

  • Seznamovat děti s místem, kde žijí

  • Poznávat a prožívat proměny okolní přírody

  • Pokládat základy správného jednání a bezpečného chování v obci i v přírodě

 

Vytvářet v dětech povědomí o rozmanitostech našeho životního prostředí:

  • Přibližovat dětem život na vesnici

  • Poznávat zdejší přírodní ekosystémy (les, louka, pole, řeka, rybník)

  • Rozvíjet a užívat všechny smysly dětí v prostředí přírody

 

Osvojovat si zdravé životní návyky a postoje:

  • Podporovat obratnost dětí pravidelným pohybem v přírodním terénu

  • Osvojovat si zásady zdravé a pestré stravy

  • Rozvíjet duševní pohodu dětí prostřednictvím vzájemné spolupráce

  • Rozvíjet žádoucí jednání dětí v péči o nejbližší životní prostředí

  • Získávat poznatky o správném třídění odpadů.

 

Přeměnit školní zahradu na zahradu přírodního typu:

  • Rozmístit ve spolupráci s obcí a rodiči v zahradě nové přírodní prvky

  • Vybudovat na školní zahradě venkovní učebnu

  • Založit vyvýšené záhony pro pěstování zeleniny a květin, postavit bylinkovou spirálu

  • Založit vrbičkové týpí a vybudovat svépomocí hmatový chodníček

 

Spolupracovat na poli environmentální výchovy a vzdělávání s obcí, s rodiči, místními spolky okolními firmami a mateřskými školami v okolních obcích.

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.
Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.