Kotva
V příštích dnech vaříme
Čtvrtek 21.11.2024
Dop. svačina : 
Toustový chléb, pomazánka rozhuda, mandarinky
Polévka: 
Zeleninová se sýrovým kapáním
Hl. jídlo: 
Vepřové maso s játry, rýže
Pití: 
Čaj, mléko, voda
Odp. svačina: 
Bagetka se žervé, rajče
Pátek 22.11.2024
Dop. svačina : 
Sojový rohlík, vaječná pomazánka, paprika
Polévka: 
Cizrnová
Hl. jídlo: 
Rybí filé na másle, bramborová kaše, obloha
Pití: 
Mléko, čaj, voda
Odp. svačina: 
Cereálie s mlékem, ovoce
Pondělí 25.11.2024
Dop. svačina : 
Rohlík, žervé, ovoce
Polévka: 
Kulajda
Hl. jídlo: 
Čočka s kořenovou zeleninou, chléb
Pití: 
Mléko, šťáva, voda
Odp. svačina: 
Ovocný talířek
Úterý 26.11.2024
Dop. svačina : 
Veka, tvarohová pomazánka s červenou řepou a polníček
Polévka: 
Rybí se zeleninou
Hl. jídlo: 
Mexický guláš, rýže
Pití: 
Čaj, mléko, voda
Odp. svačina: 
Domácí pribináček, ovoce
Středa 27.11.2024
Dop. svačina : 
Houska s máslem, jablko
Polévka: 
Hovězí vývar s písmenky
Hl. jídlo: 
Kuřecí závitek, bramborová kaše, zeleninová obloha
Pití: 
Kakao, čaj, voda
Odp. svačina: 
Křehký plátek s lučinou, okurka

.

 
 
Mapa webu
A
A
A

Distanční výuka pro budoucí školáky od září

Vážení rodiče,

v době distanční výuky je povinnost vzdělávat děti, které nastupují od září do základních škol. Zde naleznete vzdělávací materiál, který použijte při distanční výuce.
Fotografie z činností, prosím, zasílejte na mail MŠ, nebo přes Messenger "Pájina Hlůžková". Pracovní listy odevzdávejte každé úterý do bedýnky pod pergolou na školní zahradě, nebo po skončení distanční výuky. V případě potřeby volejte paní ředitelce.

I ty slepičko, dej pozor na autíčko!

Distanční výuka “Brzy půjdu do školy - zápis nanečisto“ v době od 6. 4. -  9. 4. 2021

Milé děti a rodiče, v tomto týdnu se budeme věnovat tomu, co by dítě mělo umět nejen k zápisu do první třídy. Bude to týden opakovaní toho, co už děti umí a znají. Odpovědi od dětí žádejte formou hry a pomocí pracovních listů, při odpovědí děti otázkou směřujte. Nové téma začneme 12. 4. Moc se na všechny těšíme!!!! 

U zápisu do první třídy většinou chtějí od dětí paní učitelky básničku, nebo písničku. Děti si mohou samy vybrat. Děti by měly znát tyto písničky:

Písničky:

- Prší prší (celá verze – 4 sloky)

Prší, prší, jen se leje,
kam koníčky pojedeme,
pojedeme na luka,
až kukačka zakuká.
Pojedeme na luka,
až kukačka zakuká.

Kukačka už zakukala,
má panenka zaplakala,
kukačko, už nekukej,
má panenko, neplakej.
Kukačko, už nekukej ,
má panenko, neplakej.

Prší, prší, jen se leje,
kam ty koně postavíme,
postavte je, kam chcete,
já se držím děvčete.
Postavte je, kam chcete,
já se držím děvčete.

Postavte je do zahrádky,
já se držím Mariánky,
postavte je pod oknem,
jen když my dva nezmoknem.
Postavte je pod oknem,
jen když my dva nezmoknem.

 

- Ježci

KDYŽ POTKÁTE JEŽKY

JDOU VĚTŠINOU PĚŠKY.

NOŽIČKY MALIČKÝ

A TĚLÍČKA TĚŽKÝ.

NEJRADĚJ MAJ Z LOUKY

ŽÍŽALY A BROUKY.

JABLÍČKA NEJEDÍ,

PO TĚCH MAJÍ PŠOUKY.

 

BUŠTE DO BUBNŮ A DO PIÁN,

JEŽEK NENÍ VEGETARIÁN.

JE TO VLASTNĚ HRŮZA PŘÁTELÉ!

CO ON SEŽVEJKÁ A SEŽERE.

KDYŽ POTKÁTE JEŽKY

JDOU VETŠINOU PĚŠKY.

ZATÍM SNAD NEDOŠLI

NA VRCHOLEK SNĚŽKY.

ASI NEMAJ BĚŽKY!

 

- Není nutno

1. Není nutno, není nutno, aby bylo přímo veselo, hlavně nesmí býti smutno, natož aby se brečelo.

2. Chceš-li trap se, že ti v kapse, zlaté mince nechřestí, nemít žádné kamarády, tomu já říkám neštěstí.

Nemít prachy –nevadí,

nemít srdce –vadí,

zažít krachy –nevadí

zažít nudu –jó to vadí, to vadí, to vadí.

3. Není nutno, není nutno, aby bylo přímo veselo, hlavně nesmí býti smutno, natož aby se brečelo.

- Jiné písničky, které jste měli přes distanční výuku, nebo na které si děti vzpomenou.

 

Básničky:

- Můžete zkoušet s dětmi básničky, které jste při distanční výuce již dostali, nebo určitě si na některé básničky děti samy vzpomenou.

 

Nová básnička s pohybem, tu děti ještě neumí.


JAK ŠEL ČAS

 

KDYŽ JSME BYLI TAKHLE MALÍ,

UMĚLI JSME JÍST A SPÁT.

(JDEME DO PODŘEPU, HLAVU SKLONĚNOU NA SEPJATÉ RUCE)

 

VYROSTLI JSME, PODÍVEJTE,

BUDE NÁM ŠEST, JE TO ZNÁT!

(JDEME DO VÝPONU, UKÁŽEME 6 PRSTŮ)

 

V NAŠÍ ŠKOLCE MŮŽEME SI,

NA CO CHCEME SPOLU HRÁT.

(RUCE NAD HLAVU A TLESKÁME DO RYTMU)

 

PO PRÁZDNINÁCH ŠKOLA VOLÁ,

NAUČÍ NÁS ČÍST A PSÁT.

(RUCE ROZEVŘEME, JAKO KNIHU)

 

NEBREČTE, ŽE ŠKOLKA KONČÍ,

DO ŠKOLY SE TĚŠÍME.

ROZEPÍNAT ŠKOLNÍ TAŠKU

TAJNĚ DOMA ZKOUŠÍME.


 

Co dále s dětmi dělat:

  • Povídejte si s dětmi nad obrázkem, ať popíšou situaci, kterou vidí v celých větách. Např. Holčička sedí na židli a píše. Kluk maluje sněhuláka. Atd.  Obrázek naleznete v příloze.

/upload/files/brzy-pujdu-do-skoly/distancni-vyuka-od-6-4-2021.docx (Velikost: 3.11 MB)

  • Dítě by mělo znát celé své jméno, jména rodičů. Mělo by vědět, kde bydlí. Můžete si například zahrát na pošťáka, který neví, kam má poslat dopis, aby přišel zrovna k vašemu skoro školáčkovi.
  • Poznat kde je méně, kde je více, umět najít stejné symboly. Vyzkoušejte například s hračkami (autíčka, panenky). Udělejte dvě skupiny hraček a ať dítě určuje, kde je více, kde méně. Může i spočítat, mělo by umět počítat nejméně do pěti. Někteří dokonce vědí i o kolik je kde méně, či více hraček. K poznání symbolů využijte pracovní list s čísly, děti barví čísla dle předlohy.
  • Trénujte podpis dítěte, většina škol nechtějí jméno zdrobněle, proto spíš děti neučte např. Tomášek, ale Tomáš. Jméno by mělo být psáno hůlkovým písmem. Některá písmenka by dítě mělo poznat a v textu vyhledat. Není žádoucí, aby děti uměly dopředu číst a počítat.
  • Prostorová orientace. Můžete využít obrázky, kde s dětmi budete procvičovat nad, pod, vedle, za, před. Např. Pod lavicí je školní aktovka, na stole je sešit. Také by děti měly vědět, kde je pravá strana a levá.
  • Geometrické tvary, stačí základní: kruh, trojúhelník, obdélník, čtverec. K nácviku využijte pracovní list.
  • Posloupnost- dítě by mělo umět seřadit obrázek, jak jde za sebou dle časových úseků. Obrázek naleznete jako pracovní list, ať si ho děti vybarví a rozstříhají, poté nalepí na čtvrtku, tak jak jde za sebou.
  • Poslední, co by ještě mohlo být u zápisu do první třídy: Nakreslení obrázku, buď spontánní kresba, nebo postava (maminka, tatínek, atd.).
  • Vyzkoušejte znalost barev, můžete pracovat s pomocí obrázku. Např. Jakou má barvu aktovka, školní tabule, atd.

Pracovní listy:
/upload/files/brzy-pujdu-do-skoly/co-delame-rano-nez-pujdu-do-skoly.jpg
/upload/files/brzy-pujdu-do-skoly/geometricke-tvary-a-pocitani.jpg
/upload/files/brzy-pujdu-do-skoly/f0ebadce4ca1e6cdcdae0194f2c0d866.jpg

Děkuji za odevzdávání zadané práce a za spolupráci. Už se těšíme, až nám děti své obrázky donesou ukázat přímo do školky. Děti pozdravujte a v pondělí se na ně moc těšíme! Paní učitelka Pája s Maruškou a Slávkou








Distanční výuka “Kropenatá slepičko, snes nám jedno vajíčko“ v době od 29. 3. - 2. 4. 2021

Milé děti a rodiče, v tomto týdnu se budeme věnovat Velikonocům, tradicím na Velikonoce, zdobením domácností, kulinářství. Toto téma bude pokračovat i v příštím týdnu. Nezapomeňte, že se také blíží apríl, tak si třeba z někoho můžete udělat legraci.

Co dále s dětmi dělat:

  • Obarvěte vajíčka, kraslicemi ozdobte zahradu, nebo můžete i zahradu ve školce (u vchodu ke Včeličkám je truhlík s vrbou, na tu můžete vajíčka připevnit).
  • Povídejte si s dětmi o Velikonocích, zvycích a tradicích, tradiční jídla (kopřivová nádivka, vajíčka, beránek, aj.)
  • Jógové cviky se sluníčkem (viz. Příloha)
  • Dbejte na výslovnost při komunikaci, opravujte děti
  • Vytleskávejte (slabiky) s dětmi slova k tématu
  • Prosíme, dbejte na správný úchop tužky, pastelky
  • Pracovní listy vypracujte dle pokynů, beránkovi dokreslete vlnu, u pracovního listu s kuřátky hledejte rozdíly (7) a vybarvěte, pracovní list s vajíčky vybarvěte podle pokynů, zahrajte si Jarní hru, věnujte se logohrátkám.
  • Upečte s rodiči beránka
  • Přečtěte dětem pohádku O zeleném vajíčku, ptejte se na otázky k pohádce:

Co chtěla slepička od kohoutka? Za jakými zvířátky šel kohoutek pro radu? Která zvířátka snášejí vajíčka a která zvířátka rodí mláďátka bez vajíček? Sehnal kohoutek zelené vajíčko? Jak to nakonec dopadlo? Zlobila se slepička?

  • Pracovní činnost: Vyrobte z novin zajíčka, kuřátko. Dokreslete pozadí pastelkami.
  • Písnička Jaro slaví svátek
  • Básnička :

 

Zajíček

Hody, hody doprovody,
já jsem malý zajíček,
utíkal jsem podle vody,
nesl košík vajíček.

Potkala mě koroptvička,
chtěla jedno červené,
že mi dá lán jetelíčka
a já říkal: Ne, ne, ne.

Na remízku mezi poli,
mám já strýčka králíčka,
tomu nosím každým rokem,
malovaná vajíčka.

 

Pracovní listy a ukázky činností:
/upload/files/dv-kropenata-slepicko-/beranek.jpg
/upload/files/dv-kropenata-slepicko-/jarni-hra.jpg
/upload/files/dv-kropenata-slepicko-/jaro-hratky-se-slovicky.docx (Velikost: 327.47 kB)
/upload/files/dv-kropenata-slepicko-/jogove-cviky.docx (Velikost: 1.03 MB)
/upload/files/dv-kropenata-slepicko-/o-zelenem-vajicku-text.docx (Velikost: 58.82 kB)/upload/files/dv-kropenata-slepicko-/obrazkovy-recept-na-beranka.pdf (Velikost: 384.28 kB)
/upload/files/dv-kropenata-slepicko-/pisnicka-jaro-slavi-svatek.docx (Velikost: 591.25 kB)
/upload/files/dv-kropenata-slepicko-/rozdily.docx (Velikost: 277.25 kB)
/upload/files/dv-kropenata-slepicko-/zajicek-z-novin.jpg

Pokusy s vajíčkem:

  • Vajíčko v lahvipomůcky: vajíčko uvařené natvrdo, zápalky, kousek papíru, skleněnou láhev (průměr hrdla menší, než je průměr vajíčka – př. od kečupu).

Postup: Uvařené vajíčko oloupeme a snažíme se, aby bylo co nejméně porušené, hladké. Pak zapálíme kousek papíru a vhodíme do sklenice. Na hrdlo posadíme vajíčko, které se po chvíli „vcucne“ dovnitř. Jak dostat vajíčko zpět z lahve? Láhev otočíme dnem vzhůru a pustíme na ni hodně teplou vodu. Uvnitř se vzduch rozpíná a vzniká přetlak, který vytlačí vajíčko opět ven.

  • Gumové vajíčkopomůcky: vajíčko uvařené natvrdo, sklenice, ocet

Postup: Vajíčko dáme do sklenice a zalijeme octem. Druhý den ocet vyměníme. Takto zalité vajíčko pak necháme ve sklenici alespoň týden (někdy déle). Ocet skořápku rozpustí, vajíčko bude gumové a mírně skákat (neházet z velké výšky!!).

 

Hádanky:

„V kurníku ho slípka hlídá,

než ho dáme do ošatky,

jedno, druhé, třetí přidá,

hospodáři, vrať se zpátky.“ (vajíčko)

 

„Kuře se ztratilo, odešlo zrána,

kokodák, celý den, volá ho máma.“ (slepička)

 

„Ruce a pár dlouhých proutků,

k tomu tenký drátek,

pletu si ji na koledu,

jaro slaví svátek.“ (pomlázka)

 

„Barvička chtěla by potěšit nás,

natírá trávu i listy.

Jenom list papíru utekl včas,

na tebe počká si čistý.“ (zelená)

 

„Vejce jako obrázek,

malované z lásky,

komu radost udělá

zítra u pomlázky? (kraslice)

Děkuji za odevzdávání zadané práce a za spolupráci. Přeji pevné nejen zdraví, ale i nervy. Děti moc pozdravujte a snad už se brzo uvidíme ve školce! Paní učitelka Pája s Maruškou a Slávkou.

 






Distanční výuka “Na tom našem dvorečku kuře hledá slepičku“              
v době od 22. 3. -  26. 3. 2021

I v tomto týdnu se budeme věnovat domácím a hospodářským zvířatům, ale také i trochu Velikonocům, jelikož se už blíží. Můžete si s dětmi popovídat o tradicích vážících se k Velikonocům (toto téma bude příští týden). Tento týden je hodně o opakování. Můžete poznávat zvířata i podle zvuků přes přiložené QR kódy, nebo na internetu: https://www.youtube.com/watch?v=QnuzTxmmW8Y

Písnička:
Opakování jarních písniček, které jste doposud s dětmi zpívali:

- Když jsem já sloužil

- Skákal pes

- Když se zamiluje kůň

- Já mám koně, vrané koně

- Hopsasa, hopsasa, koníček se natřásá

- Když jsem husy pásala

- Pampeliška

- Uvíjíme věneček (Uvíjíme věneček, ze všech našich kytiček. Zapleteme do věnečku kvítek, lístek i větvičku, jaké jméno máš? ... Tak pojď mezi nás.)

 

Básničky:

Opakování básní:

- Koza

- Prase

- Ovečky

- Zajíček

Hody, hody doprovody,
já jsem malý zajíček,
utíkal jsem podle vody,
nesl košík vajíček.

Potkala mě koroptvička,
chtěla jedno červené,
že mi dá lán jetelíčka
a já říkal: Ne, ne, ne.

Na remízku mezi poli,
mám já strýčka králíčka,
tomu nosím každým rokem,
malovaná vajíčka.


Co dále s dětmi dělat:

  • Pokud možno, buďte venku na čerstvém vzduchu, pozorujte přírodu
  • Povídejte si s dětmi o hospodářských zvířatech, kde bydlí, jaký užitek mají pro člověka, jak se jmenují mláďata od kozy, kobyly, krávy, slepice, kachny, prasete, husy atd.
  • Cvičte cviky protahovací, posilovací, běh na vytrvalost, lokomoční pohyby, balanční cviky, jógové pozice
  • Dbejte na výslovnost při komunikaci, opravujte děti
  • Vytleskávejte (slabiky) s dětmi slova k tématu (koza, kráva, kůň, pes, prasnice, house atd.) či jakákoliv slova, vyzkoušejte děti, zda poznají slabiku na začátku slova, nebo písmenko. Kolik slabik má dané slovo.
  • Prosíme, dbejte na správný úchop tužky, pastelky
  • Pracovní listy vypracujte dle pokynů, puzzle kohoutka podlepte čtvrtkou před stříháním.
  • Pracovní činnosti: Zasaďte s dětmi osení do silonové ponožky s pilinami. Dodělejte obličej pomocí nalepovacích očí a gumičky na nos. Až tráva vyroste, můžou si děti zahrát na kadeřníka a trávu upravit (ostříhat, zaplést copánky-dle fantazie).

 Pracovní lísty:
/upload/files/na-tom-nasem-dvorecku/jake-zviratko-se-ozyva-2-.pdf (Velikost: 1.14 MB)

/upload/files/na-tom-nasem-dvorecku/kohoutek-puzzle.jpg

/upload/files/na-tom-nasem-dvorecku/slepicka-s-kuratky-1.jpg

/upload/files/na-tom-nasem-dvorecku/zajicek-skoky.jpg

Děkuji za odevzdávání zadané práce a za spolupráci. Přeji pevné nejen zdraví, ale i nervy. Děti moc pozdravujte a snad už se brzo uvidíme ve školce! Paní učitelka Pája s Maruškou a Slávkou J





Distanční výuka “Na tom našem dvorečku kuře hledá slepičku“ v době od 15. 3. -  19. 3. 2021    (bude pokračovat i v následujícím týdnu toto téma, dostanete nové pracovní listy)

V tomto týdnu (i následujícím) se budeme věnovat domácím a hospodářským zvířatům. U dětí budeme upevňovat kladný vztah k přírodě živé, tak i neživé. Cílem je děti seznámit s mláďaty zvířat a správné přiřazení k samicím a samcům. Dále budeme prohlubovat u dětí vědomosti týkající se domácích a hospodářských zvířat. Kde daná zvířata bydlí? Co jedí? K čemu je člověk chová? A vím, kde bydlím já? Co dělá můj tatínek za práci, co maminka a jak se jmenují? Nejen na tyto otázky by děti měly znát odpovědi.


Písnička: Když jsem já sloužil

Když jsem já sloužil to první léto, vysloužil jsem si kuřátko za to. A to kuře krákoře, běhá po dvoře, má panenka pláče doma v komoře.

Když jsem já sloužil to druhé léto, vysloužil jsem si kachničku za to. A ta kačka bláto tlačká a to kuře krákoře, běhá po dvoře, má panenka pláče doma v komoře.

....husičku... A ta husa chodí bosa...
....vepříka... A ten vepř jako pepř...
....telátko... A to tele hubou mele...
....kravičku... A ta kráva mléko dává...
....volečka... A ten vůl jako kůl...
....botičky... A ty boty do roboty...

Když jsem já sloužil poslední léto, vysloužil jsem si děvčátko za to. To děvčátko jak poupátko a ty boty do roboty a ten vůl jako kůl a ta kráva mléko dává a to tele hubou mele a ten vepř jako pepř a ta husa chodí bosa a ta kačka bláto tlačká a to kuře krákoře, běhá po dvoře, má panenka stele postel v komoře.

Můžete si s dětmi zazpívat i jiné písničky, které znají:

- Skákal pes

- Když se zamiluje kůň

- Já mám koně, vrané koně

- Hopsasa, hopsasa, koníček se natřásá

- Když jsem husy pásala

 

Básnička:

Koza:

Naše Róza rohatá, to je koza nohatá.

Spase trávu, ba i listí, buďte si tím všichni jistí!

Mlsný jazyk, ten jí velí zbaštit celou hlávku zelí.

 

Prase:

Stůj, prasátko, líbíš se mi!

Proč pak pořád ryješ v zemi?

Kdybys v zemi nerylo, víc by ses nám líbilo.

Jak bys bylo roztomilé, celé jako z cukru bílé, kdybys v ní však nerylo, prasátkem bys nebylo!

 

Ovečky:

Ovečky, ovečky, paste se, než hora sluníčko odnese.

Večer je na zádech odnáší, co zlatá kolem se rozpráší!

Ta hora naproti, těšte se, sluníčko zítra zas přinese.

 

Toto téma je i příští týden, nemusíte pospíchat a vše plnit v tomto týdnu, příští týden toho bude méně, ale určitě se i další úterý stavte pro materiály k distanční výuce.

 

Co dále s dětmi dělat:

  • Pokud možno, buďte venku na čerstvém vzduchu
  • Povídejte si s dětmi o hospodářských zvířatech, kde bydlí, jaký užitek mají pro člověka, jak se jmenují mláďata od kozy, kobyly, krávy, slepice, kachny, prasete, husy atd.
  • Cvičte cviky protahovací, posilovací, běh na vytrvalost, lokomoční pohyby, balanční cviky, jógové pozice (kočka, pes) nebo cvičte podle Míši Růžičkové přes www.youtube.com
  • Dbejte na výslovnost při komunikaci, opravujte děti
  • Vytleskávejte (slabiky) s dětmi slova k tématu (koza, kráva, kůň, pes, prasnice, house atd.) či jakákoliv slova, vyzkoušejte děti, zda poznají slabiku na začátku slova, nebo písmenko. Kolik slabik má dané slovo.
  • Prosíme, dbejte na správný úchop tužky, pastelky
  • Pracovní listy vypracujte dle pokynů, přiřaďte domeček pro zvířata, přiřaďte mládě k matce, najděte cestu na statek pro zvířata, přiřaďte výrobky ke zvířatům. Vše děti mohou vybarvit. Zahrajte si pexeso se zvířaty, nejprve vybarvěte a pak rozstříhejte.
  • Přečtěte dětem pohádku O slepičce a kohoutkovi- vysvětlete jim slova, kterým nerozumí, povídejte si s nimi o pohádce, co se stalo, jaký byl kohoutek, jak se chovala slepička, jestli se někdo zlepšil, kdo slepičce pomohl, jaké věty se v pohádce opakovaly, atd. Omalovánky k pohádce jsou dobrovolné.
  • Pracovní činnost- skládání prasete (jemná motorika), nakreslení dle fantazie jakéhokoliv hospodářského zvířete (kůň, prase, kráva, koza, atd.). Použijte pastelky, fixy na obrys, tempery, vodové barvy.


Pracovní listy k pohádce O slepičce a kohoutkovi

/upload/files/distancni-vyuka-od-153-do-193/o-slepicce-a-kohoutkovi-3-x.png

/upload/files/distancni-vyuka-od-153-do-193/o-slepicce-a-kohoutkovi-2-x.png

/upload/files/distancni-vyuka-od-153-do-193/o-slepicce-a-kohoutkovi-x.png

Pohádka O slepičce a kohoutkovi

/upload/files/distancni-vyuka-od-153-do-193/o-kohoutkovi-a-slepicce-pohadka.docx

(Velikost: 94.84 kB)
Pracovní listy k distanční výuce od 15. 3.-19.3. 2021

/upload/files/distancni-vyuka-od-153-do-193/zvireci-pexeso.jpg

/upload/files/distancni-vyuka-od-153-do-193/zvirata-a-jejich-mladata.jpg

/upload/files/distancni-vyuka-od-153-do-193/prase-skladacka.jpg

/upload/files/distancni-vyuka-od-153-do-193/kde-kdo-bydli-ze-zvirat.jpg

/upload/files/distancni-vyuka-od-153-do-193/vyrobky-ze-zvirat.jpg

/upload/files/distancni-vyuka-od-153-do-193/najdi-cestu-na-statek.jpg

Děkuji za odevzdávání zadané práce a za spolupráci.

Přeji pevné nejen zdraví, ale i nervy. Děti moc pozdravujte!Paní učitelka Pája s Maruškou a Slávkou

 



Distanční výuka “Z malinkého semínka roste krásná květinka“              
v době od 8. 3. -  12. 3. 2021

Báseň: Z malinkého semínka (s pohybem)

Z malinkého semínka, které v zimě spí,

(děti sedí ve dřepu a hlavičku mají položenou na stranu na ruce spojené dlaněmi k sobě)

roste, roste rostlinka, když se probudí.

(ze dřepu pomalé vzpřímení do stoje s dlaněmi stále spojenými u sebe)

Protáhne se, protřepá, vykukuje do světa.

(protáhnutí paží-jako když se ráno protahujete po spánku, zatřepání rukama)

Povystrčí hlavičku, leze z hlíny ven.

(pohyb hlavou ze strany na stranu)

Ukáže se sluníčku: „Přeji dobrý den!“

(ruce vzhůru se záklonem hlavy)

 

Písnička:


Pracovní listy:
/upload/files/volame-jaro/jarni-kyticky-pracovni-list-1.jpg

/upload/files/volame-jaro/jarni-kyticky-pracovni-list-2.jpg

/upload/files/volame-jaro/palac-o-kouzelne-fazoli-1.jpg

nepovinné
/upload/files/volame-jaro/fb-img-1614785226732.jpg

/upload/files/volame-jaro/fb-img-1614785229026.jpg

/upload/files/volame-jaro/fb-img-1614785230974.jpg

/upload/files/volame-jaro/fb-img-1614785232892.jpg


Pohádka O kouzelné fazoli:

/upload/files/pohadka-o-kouzelne-fazoli/o-kouzelne-fazoli.docx (Velikost: 118.33 kB)

Co dále s dětmi dělat:

  • Pokud možno, buďte venku na čerstvém vzduchu
  • Cvičte cviky protahovací, posilovací, běh na vytrvalost, lokomoční pohyby, balanční cviky, nebo cvičte podle Míši Růžičkové přes www.youtube.com
  • Dbejte na výslovnost při komunikaci, opravujte děti
  • Vytleskávejte (slabiky) s dětmi slova k tématu (květina, semínko, fazole, palác, stonek, atd.) či jakákoliv slova
  • Prosíme, dbejte na správný úchop tužky, pastelky
  • Pracovní listy vypracujte dle pokynů (minimálně 2 pracovní listy na týden). Omalovánky jarních víl jsou dobrovolné.
  • Přečtěte dětem pohádku O kouzelné fazoli- vysvětlete jim slova, kterým nerozumí, povídejte si s nimi o pohádce, co se stalo, kdo byl hodný, kdo odvážný, jak se obyvatelé měli ve vesnici, atd.
  • Omalovánka paláce (součást pracovní činnosti k pohádce O kouzelné fazoli) - určujte s dětmi základní geometrické tvary, který geometrický tvar na paláci není? (čtverec, obdélník, kruh, trojúhelník)
  • Pracovní činnost-vyrobte s dětmi na motiv pohádky O kouzelné fazoli palác v mraku zapíchnutý v květináči se zasazenou fazolí (Fazoli nejprve dejte vyklíčit na vatu ve skleničce, poté zasaďte do hlíny. Vybarvený palác děti vystřihnou, nalepí pomocí izolepy na špejli a zapíchnou do květináče s hlínou, pozorujte růst fazole, obmotávejte jí okolo špejle, jako v pohádce O kouzelné fazoli.)

 

Děkuji za odevzdávání zadané práce a za spolupráci.

 

Přeji pevné nejen zdraví, ale i nervy. Děti moc pozdravujte! Paní učitelka Pája s Maruškou a Slávkou



Distanční výuka “Sněženko, volá tě sluníčko!“ v době od 1. 3. -  5. 3. 2021

 

Sněženka-báseň

Sněženka odhrnula peřinu
a zachvěla se: To je zima!
Vykoukla květem ze stínu,
vždyť na sluníčku je moc príma...

Protáhla si tmavé listy
a celou krásou zazářila...
Dnes má nový kabát čistý,
moc jí sluší barva bílá...

Pak po okolí rozhlédla se,
zda kamarádky také vstaly...
Všechny květy v celé kráse
ve vánku se kolébaly...

 

Na jaře-písnička

Na jaře, na jaře, čáp jede v kočáře,
hej hopy, hej hopy, hej hopy hop.
Čáp veze sluníčko, točí se kolečko.
hej hopy, hej hopy, hej hopy hop.

(písničku naleznete i na internetu) https://www.youtube.com/watch?v=rxIz6fhw92o

Co dále s dětmi dělat:

  •  S dětmi si povídejte o probouzení přírody po zimním spánku (zvířata, rostliny)
  • Pokud možno, buďte venku na čerstvém vzduchu
  • Cvičte cviky protahovací, posilovací
  • Dbejte na výslovnost při komunikaci, opravujte děti
  • Prosíme, dbejte na správný úchop tužky, pastelky
  • Pracovní listy vypracujte, které jsou přiložené
  • Pracovní činnost-vyrobte sněženku.

/upload/files/snezenka-pracovni-listy/snezenka.jpg

/upload/files/snezenka-pracovni-listy/snezenka-2.jpg

/upload/files/snezenka-pracovni-listy/snezenka-postup-pripravy.docx (Velikost: 728.13 kB)


Přeji pevné nejen zdraví, ale i nervy. Děti moc pozdravujte! Už teď se na ně těšíme! Paní učitelka Pája s Maruškou a Slávkou



Vážení rodiče,
od 19. 10. 2020 do 1. 11. 2020 bude probíhat distanční výuka budoucích školáků.

Pro materiál si po dohodě můžete přijít do MŠ, nebo vytisknut vlastní, pokud máte možnost.

V týdnu od 26. 10. do 30. 10. nás stále provází téma: "Podívejte děti, jaké barvy listí na zem letí!" s podtématem: "Listí padá, poletuje, vítr draka odfukuje"

- Nasbírejte listy při procházce a vylisujte je. Poté s dětmi tvořte na čtvrtku z listů dle fantazie (zvířátka, stromy, kytky). Přikládám inspiraci (tvořili moji synové):
/upload/files/inspirace-na-tvoreni-z-listu/img-20201024-182438.jpg
/upload/files/inspirace-na-tvoreni-z-listu/img-20201024-182627.jpg
/upload/files/inspirace-na-tvoreni-z-listu/img-20201024-183022.jpg
/upload/files/inspirace-na-tvoreni-z-listu/img-20201024-183053.jpg
/upload/files/inspirace-na-tvoreni-z-listu/img-20201024-183125.jpg
/upload/files/inspirace-na-tvoreni-z-listu/img-20201024-183521.jpg

- S dětmi procvičte listnaté a jehličnaté stromu pomocí pracovních listů

Pracovní listy:
- Najdeš strom, kterému patří list?
/upload/files/pracovni-listy-2610-3010/listy-bludiste.jpg
- Hledej dva stejné listy, listy vybarvi podzimními barvami.
/upload/files/pracovni-listy-2610-3010/pracovni-list-listy-hledej-stejny.jpg
- Vystřihni a nalep pod strom jejich listy, dávej pozor, ať nalepíš list do správné kolonky. Vybarvi.
/upload/files/pracovni-listy-2610-3010/listy-prirad.jpg

- Básnička:

Padá listí zlaté rudé,

 

Je ho plná zahrada.

 

A co potom padat bude,

 

až to listí opadá?

 

Potom bude padat sníh,

 

co ho plno na větvích.

 

Jen to slunko bude rudé.

- Nezapomínejte sportovat :)

V týdnu od 19. 10. do 23. 10. nás čeká téma: "Podívejte děti, jaké barvy listí na zem letí!" s podtématem: "Listí padá, poletuje, vítr draka odfukuje"

- S dětmi na procházce můžete z listí vyrobit "housenky"- na rovnější klacek (menší) napícháte popadané listy, na konec napíchnete bramboru a dozdobíte oči housenky šípkem, nebo dokreslíte lihovou fixou. Při procházkách a pobytu venku procvičujte s dětmi barvy.

- Pracovní listy:
/upload/files/pracovni-listy/drak-pracovni-list.jpg
/upload/files/pracovni-listy/houba-pracovni-list.jpg
/upload/files/pracovni-listy/listy-pracovni-list.jpg
- dbejte na správný úchop pastelky/tužky. S dětmi stříhejte. Stačí do starých novin, dbejte na správný úchop nůžek.


- Vyrobte si s dětmi papírového draka dle vlastní fantazie.
- Za příznivého počasí pouštějte venku draka s dětmi.

- Básnička:
Drak
Draku, draku, ty jsi drak?
Hudry, hudry, je to tak!
A máš zuby dračí?
Mám dva, to mi stačí.
A co těmi zuby jíš?
Princezen mám plnou skrýš.
I ty lháři, každý to ví,
že jsi jenom papírový!

Houba
Nožička a klobouk k tomu,
stojí si tu vedle stromu,
stojí tu a neuhne,
než ji někdo utrhne.

Písnička:
/upload/files/pisnicka-houby/houby-pisnicka-m-kruzikova.jpg



22.4. 2020
Můžete také k předškolnímu vzdělávání využít publicitu a časopisy pro děti předškolního věku.
Zde naleznete nějaké typy:
Pracovní sešit předškoláka (Mega knihy)
Grafomotorika (Grada)
Než začneme s matematikou (Mega knihy)
První psaní, to je hraní (Prodej-knih.cz)
Než půjdu do školy (Knihcentrum)
Časopis: Pastekla, Mateřídouška, Šikulka, Dráček a mnoho dalších.

10. 4. 2020
PROJEKT MEZI GENERACEMI
Vážení rodiče,
spolupráce s projektem Mezi generacemi nás požádala o obrázky od dětí z naší školky pro seniory.
Poslali nám následující mail:

Moc Vás zdravíme z Mezi námi,

 

pevně věříme, že aktuální těžké chvíle zvládáte s optimismem a vyhlídkou na brzké obnovení našich mezigeneračních setkání.

 

Než se znovu sejdeme, chtěli bychom vás poprosit o pomoc při spolupráci na novém projektu Pohádka pro radost, který jsme připravili pro potěšení babiček a dědečků izolovaných v domovech seniorů.

 

Konkrétně bychom vás chtěli požádat o předání výzvy rodičům a dětem z vaší školky, aby malovali obrázky svých oblíbených pohádek. Ty pak naskenují, nebo vyfotí a prostřednictvím formuláře na našich webových stránkách nám je zašlou. My se postaráme o tisk a předání obrázků do domovů seniorů po celé České Republice. 

 

Budeme moc rádi za co největší množství obrázků a s tím spojené radosti, kterou bychom touto formou společně s vámi a dětmi chtěli předat.

 

Podrobnější informace, spolu s návodem jak na to, najdete na odkazu:

 

https://www.mezi-nami.cz/pohadka-pro-radost

 

Těšíme se na naší spolupráci a moc vám děkujeme, že chcete pomáhat společně s námi.

 

Krásné jarní dny plné slunce, pozitivní energie a hlavně zdraví.



Vzhledem k mimořádné situaci nyní zdarma poskytujeme rodičům pro domácí výuku jak interaktivní programy Barevné kamínky. Pokud by měl někdo problém s instalací, tak se můžeme i vzdáleně připojit a aktivovat vše potřebné.

Kontaktní telefon bezplatné technické podpory je 583 035 135. V případě, že bude linka obsazená, snažíme se volat na zmeškané hovory zpátky. 

 

 

Interaktivní programy Barevné kamínky

(určeno pro mateřskou školu + I. stupeň základní školy)

otevřete odkaz  https://www.hrajeme-si.cz/prihlaseni?back=my-account 

Vpravo v sekci PŘIHLÁŠENÍ zadejte speciální přístup:

Emailová adresa: doma@metodickykabinet.cz

Heslo: doma01 

Z nabídky vyberte: MOJE IŠKOLIČKA

Z nabídky vyberte: Interaktivní programy

Otevře se Vám šest interaktivních programů Moje tělo | Leden | Březen | Duben | Prosinec | Les

Po otevření programu klikněte na červené blikající šipky pro zvětšení na celou plochu. Smajlík přečte dětem zadání.

Jedná se o vzdělávací program, nikoliv o počítačovou hru. Za normálních okolností je program určen pouze pro pedagoga, který zná správnou metodiku práce. V této mimořádné situaci prosím dodržujte alespoň tyto základní didaktická pravidla:

- Dítě vždy pracuje pod vedením rodiče, nikoliv samo.
- Rodič začíná výuku povídáním o daném tématu a teprve poté přistupuje s dítětem k plnění úkolů.
- Rodič vybírá obtížnost úkolu a kontroluje správné splnění zadání.
- Jeden výukový blok by měl kvůli koncentraci a pozornosti dítěte trvat max. půl hodiny.

Mateřská škola Horní Police je stále s Vámi a ráda by Vám zůstala oporou i v těchto nepříznivých dnech, kdy se strachujeme o zdraví své i svých blízkých.

 

Víme, že děti tuto atmosféru a strach rodičů podvědomě nasávají jako houby a vypořádávají se s tím po svém. Vám se může zdát, že „zlobí“, ale je to jen jejich vnitřní nepohoda, která pramení z vnímání svého okolí.

 

Proto jsme se rozhodli, že Vám na stránky školky budeme dodávat dávky inspirace, námětů a nápadů.

 

Na tomto místě („Domácí hrátky“) budou především odkazy na zajímavé dětské stránky, najdete konkrétní pracovní listy k vytištění, básničky, písničky a náměty na tvoření.

 

Doporučujeme, abyste dětem čas strávený před TV nebo PC měřili dle dohodnutých pravidel. Například nastavte čas na budíku a až zazvoní, děti budou vědět, že začíná jiná zábava. Hrajte společně společenské hry, čtěte si, skládejte s nimi puzzle, stavte z kostek nebo jiných konstruktivních stavebnic. Najděte si prostor na rozehrání námětových her – děti Vám mohou pomoci v kuchyni, v dílně, na zahradě… a rázem máte hru „Na kuchaře“; „Na maminku“; „Na zahradníka“; „Na montéra“… ????To vše je velmi přínosné pro jejich přirozený vývoj a rozvoj všech potřebných kompetencí. A hlavně! Nezapomeňte na denní dávku čerstvého vzduchu v souladu s doporučením vlády ČR! Nejbezpečnější je vlastní zahrada a kdo nemá, šupky-dupky do lesa! Tam budete sami a je zde spousta možností, jak své děti zabavit – tvoření mechových domečků v kořenech stromů s využitím přírodnin; sestavování obrazců z nasbíraných přírodnin; slalom mezi stromy; vyhledávání a pojmenování zvířecích stop…

 

Věřte, že tato doba má i svou pozitivní stránku a tou je čas strávený se svými dětmi!!! V následujících letech se Vám toto vše zúročí, protože v období puberty budete mít na čem stavět!

 

Držte se!

 

Stanislava Holovská

 

 

 

Zajímavé a inspirativní odkazy pro Vás a Vaše děti:

 

https://www.tonda-obal.cz/

 

https://carujeme.cz/domaci-modelina-za-par-korun-vydrzi-6-mesicu-a-da-se-snist/

 

http://www.predskolaci.cz

http://www.napadyproanicku.cz/tvoreni-s-detmi/celorocne

 

https://www.promaminky.cz/kreativni-dilna/tvorime-s-detmi-3

 

https://www.tvorivedeti.cz/

http://www.sikovny-cvrcek.cz/tvoreni-pro-deti

https://tvorive.estranky.cz/clanky/tvoreni-s-detmi/


https://docplayer.cz/284805-Duben-1t-bezpecnost-na-silnici-semafor-vybarvi-spravne-semafor-a-rekni-dopiste-co-auto-u-kazde-barvy-dela-tereza-bartosova.html

https://www.vesela-chaloupka.cz/materialy/predskolaci-bez-zapisu-149/












Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.
Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.