Kotva
V příštích dnech vaříme
Pondělí 25.05.2020
Dop. svačina : 
Chléb s máslem, jablko
Polévka: 
Gulášová polévka
Hl. jídlo: 
Nudle s mákem, kakao
Pití: 
čaj, voda
Odp. svačina: 
Křehký plátek se žervé, zelenina
Úterý 26.05.2020
Dop. svačina : 
Sýrová pomazánka, cereální hvězdička, mléko, zelenina
Polévka: 
Polévka z rybího filé s houskou
Hl. jídlo: 
Krůtí čína, rýže
Pití: 
šťáva,voda, čaj
Odp. svačina: 
Chléb s ramou, ovoce
Středa 27.05.2020
Dop. svačina : 
Královský chléb s lučinou, banán
Polévka: 
Hovězí vývar s nudlemi
Hl. jídlo: 
Svíčková na smetaně, houskový knedlík
Pití: 
čaj, voda
Odp. svačina: 
Tvarohová pomazánka, rohlík, salátová okurka
Čtvrtek 28.05.2020
Dop. svačina : 
Vánočka, bílá káva
Polévka: 
Zeleninová polévka s pohankovými vločkami
Hl. jídlo: 
Čočka na kyselo, vařené vejce, okurka
Pití: 
čaj, voda
Odp. svačina: 
Šunková pěna, rohlík, ovoce
Pátek 29.05.2020
Dop. svačina : 
Rybí pomazánka, chléb, zelenina, kakao
Polévka: 
Brokolicová polévka
Hl. jídlo: 
Pečené kuře, brambor, kompot
Pití: 
šťáva, čaj ,voda
Odp. svačina: 
Mléčný výrobek

.

 
 
Mapa webu
A
A
A

Koncepce školy a kam směřujeme


 

Koncepce naší mateřské školky

 

Jsme otevřená mateřská škola, otevřená dětem, rodičům, našim partnerům, celé společnosti. Naší snahou je umožnit dětem šťastné dětství!

 

Základním cílem naší pedagogické práce je podporovat celkový rozvoj každého dítěte, a to od dovršení 3.roku života až po jeho vstup do základní školy.

 

Rozvíjíme dětskou osobnost v celé její šíři - v oblasti motorické, emocionální, kognitivní, etické a sociální tak, aby se jednotlivé oblasti vzájemně prolínaly. Rozvíjíme schopnosti a individualitu dítěte tak, aby bylo schopno samostatně myslet, svobodně se rozhodovat a volit své zájmy, to vše v souladu s  životními a mravními hodnotami uznávanými naší společností (osobnostně orientovaný model předškolní výchovy).

 

Doplňujeme, podporujeme a rozšiřujeme výchovu dětí započatou v rodině.

 

Zaměřujeme se současně na zapojení postižených dětí do všedního života spolu se zdravými dětmi. Je to integrace jako proces, při kterém je základem společný život handicapovaných a zdravých, sobě rovných, umocněný společným získáváním zkušeností a zážitků. Těmto dětem poskytujeme včasnou speciálně pedagogickou péči.

 

Orientujeme se na svět dětí a přírodu jako nezbytnou součást světa. Tento svět se odráží v integrovaných blocích a projektech, podle kterých pracujeme.

 

Jsme společenským centrem otevřeným lidem. Rodiče a i jiní dospělí se mohou bezprostředně účastnit výchovně vzdělávacíhoprocesu v naší mateřské škole.

 

Vytváříme dětem vlídné a příjemné prostředí, které má svá pravidla, kde budeme upevňovat pocit jistoty a bezpečí.

 

Vedeme děti ke samostatnému vyjadřování a správné výslovnosti, k čemuž využíváme uměleckého slova, dětské literatury klasické i současné.

 

Rozvíjíme výchovu dětí k odpovědnému chování vůči životnímu prostředí.

 

Klademe důraz na naše typické přírodní, společenské a kulturní prostředí. Přihlížíme k uznávaným etickým i estetickým hodnotám a úctě k rodné řeči.

Kam směřujeme

V nejbližší době chceme předškolní vzdělávání orientovat šířeji směrem k přírodě, vychovávat děti k udržitelnému rozvoji.

 

Rozvíjet dětskou vnímavost a porozumění dítěte pro svět a přírodu kolem nás:

  • Seznamovat děti s místem, kde žijí

  • Poznávat a prožívat proměny okolní přírody

  • Pokládat základy správného jednání a bezpečného chování v obci i v přírodě

 

Vytvářet v dětech povědomí o rozmanitostech našeho životního prostředí:

  • Přibližovat dětem život na vesnici

  • Poznávat zdejší přírodní ekosystémy (les, louka, pole, řeka, rybník)

  • Rozvíjet a užívat všechny smysly dětí v prostředí přírody

 

Osvojovat si zdravé životní návyky a postoje:

  • Podporovat obratnost dětí pravidelným pohybem v přírodním terénu

  • Osvojovat si zásady zdravé a pestré stravy

  • Rozvíjet duševní pohodu dětí prostřednictvím vzájemné spolupráce

  • Rozvíjet žádoucí jednání dětí v péči o nejbližší životní prostředí

  • Získávat poznatky o správném třídění odpadů.

 

Přeměnit školní zahradu na zahradu přírodního typu:

  • Rozmístit ve spolupráci s obcí a rodiči v zahradě nové přírodní prvky

  • Vybudovat na školní zahradě venkovní učebnu

  • Založit vyvýšené záhony pro pěstování zeleniny a květin, postavit bylinkovou spirálu

  • Založit vrbičkové týpí a vybudovat svépomocí hmatový chodníček

 

Spolupracovat na poli environmentální výchovy a vzdělávání s obcí, s rodiči, místními spolky okolními firmami a mateřskými školami v okolních obcích.